15 juli - Destination: Kina



Från Åseda med bil till Växjö, ca 40 min.
Från Växjö med flyg till Arlanda flygplats, ca 50 min.
Från Arlanda med direktflyg till Peking flygplats, ca 8-9 timmar + några väntetimmar på flyg, och NU var vi framme. Äntligen. HELLO CHINA!


Om jag minns rätt så var nog min första tanke typ: OH! TITTA SÅ MÅNGA KINESER! .. men även västerlänningar eftersom vi befann oss på en flygplats(A)

När vi skulel hämta ut vårat bagage så fick man åka TÅG!Den åkte hyfsat fort i ca 10 min, ja, så stort var det :o
nae detta var inte vår buss som jag trodde först, haha.
Haha, aja, så när vi kom ut från gaten så träffade vi våran turistgrupp på 11 pers och turistguide som hette Hans. Efter vi väntat in allesammans gick vi ut, ut till värmen och klev på vår minibuss som skulle ta oss direkt till vårt första äventyr som var Sommarpalatset :)

Kommentarer
Postat av: Dennis

Så sjukt förvånad blir man när man får reda på att man måste åka tåg! haha

2012-01-15 @ 21:01:16
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: Milla.D

@Dennis; Ja för jag fattade ju inte vinken förrän vi väl stod framför det! haha, sjukt så stort det var!

2012-01-18 @ 13:45:43
URL: http://milladang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...