17 juli - Kinamuren


Efter ca 1,5 h bussresa var det äntligen var det dags för Kinamuren! Att jag längtat i mitt liv,
och mina föräldrar ännu längre :o Men till att börja med, så gick vi in i en liten butik för bl.a
svenska turister, där fanns toan också! tihi

Gulligt, förmodligen översatt med google translate (A)

På tal om gulligt så var det en söt misse som kom in i butiken o fick mat :))

Då var det dags! Vi gick på den turistfyllda delen av Kinamuren, Badaling
hette delen och ja, det var mycket folk både från utlandet och från Kina!

Man fick även välja sida, antingen den högra sidan där det inte var brant utan muren gick ganska jämnt ut
- Väldigt mycket turister enligt vår guide Hans.

Eller den vänstra sidan, som är mycket brantare med höga trappor osv. Mindre turister.
Såklart tog vi den branta sidan! HELL YEAH LET'S CLIMB BIATCHES!


På väg upp, upp o upp :D

tappade räkningen på hur många gånger jag wow'ade åt utsikten.. Wow säger jag bara



En väldigt glad och förstummad familj!

En nöjd Millis :D

fula bröder ♥






busig jag är och klottrar :$

Stod där och tänkte efter ett tag.. fan så tur att vi inte tog andra sidan. Det kryllar som små myror!
Vart kommer alla människor ifrån egentligen?!

Massvis med kinesiska tecken och namn överallt. Frågan är bara hur länge dessa funnits där? Coolt anyway :D




Tänkte "Ja, detta får väl bli sista utsiktsbilden.." Och sen får jag syn på mig själv! :D Ser ni mig?!
vet dock inte om bloggen bildkvalité sabbar allt men haha så glad jag blev :D

Vi gick så långt tills man inte fick gå mer :( btw, tycker kineser är ganska skillade på engelska :D

Trots skylten så var det människor som lätt klättrade över till den lite mer söndriga turistdelen, badasses! ;D





Alle traskade upp på kanten och la sig.. Min första tanke var: W..T..F?!
Epic Planking on The Great Wall, heeell yeaaah


Inte varje dag man plankar på Kina muren! Men ah, Dangare..

Sen var det dags att vända och gå ner igen :)

up up up!

Haha, söt familj <3

Och en ännu sötare bror! (vem fan lyckas hoppa SÅDÄR och hoppa högst ?! Dooon't get it)


wa..wait what?!
Yep, you would kill me... Tur att han aldrig tittar in här. mwihihihi

Ett fett random gäng, haha!

<3

Ett måste innan jag dör = Kinamuren, check!
Då var det dags att åka iväg till nästa ställe, go go go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...