17 juli - Konst & Mat m.m

Nästa stopp var ett ställe då man fick se hur de klassiska kinesiska stoora vaserna tillverkades. Det lät väldigt jobbigt och komplicerat.. Kanske mindre kul men vad är man inte efter att sprungit upp och ner i självaste Kina muren?! Gah :D

pilligt värre



Halvfärdiga vaser då de ska lackar typ 5 ggr och putsas 374523 ggr ifall jag minns rätt :O ne nu överdrev jag med putsningen men sjukt mycket jobb. Så.. Stackars människorna som tillverkade dessa stoora krukor på alla Jacke Chan filmer då de förstördes typ 20 st sådana. (lol, jag vet, random thought xD)

hard work work



Upp en våning till resturangen då vi började lunchen med lite risbrännvin! Inte jag förstås heh


Efter maten gick vi ner till gallerian där de hade massvis med dyrbara klassiska grejor som tavlor och konstgrejsimojser som t.ex denna typiska tavlan på en tiger (har ett flertal sådana hemma, typiskt kineser) :)

Nå, allt var så fruktansvärt dyrt så det var ingen idé att försöka hitta något.. Så jag och bröderna började gå på prisjakt! Dyrast vinner!

Valutan i Kina är typ likadan som Sveriges och... 2,36 miljoner på denna vas?!?!?!? GASH, I touched it!

Den var inte bara alltför dyr, utan också alltför stor för att kunna ta hem på något sätt. Haha, älskar minerna på oss!

SmygposeN och ännu en dyrare "vas"!
2,69 miljoner.....


Avslutar detta inlägg med tre random tomtefat.. Asså... Väldigt lockande blick Santa :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...