18 juli - Äta & Shoppa, Oh Yeah

Ännu en underbar dag i Kina, i Peking med min älskade familj och i väntan på Emmy och Feilong :) Vi skulle börja dagen med en riktigt fet frukost på en resturang som fanns på ett jättefint hotell och sen skulle vi tillbringa några timmar på shopping och sen skulle vi ta oss vidare till Fågelboet där de Olympiska Spelen höll hus 2008. Fett!


Vi började dagen med någon timmas väntan då det var ett otroligt oväder andra sidan Peking där Emmy och Feilong skulle hoppa på taxin. För i Kina är det vääldigt knepigt att catcha en taxi då gatorna är översvämmade med vatten osv osv, men vi klarade oss med tanke på att inte en enda droppe föll på våran sida av staden :D

Med musik i öronen och två dampiga bröder klarar man av allt :)

Tog lite tuffa panorama foton, men ah.. Dom blir ju dock inte lika coola från detta perspektivet :(

Och hääär har vi den otroliga taklampan som "signerar" den oootroliga resturangen vi var på :)

Brotha, me and Cuz! :'D

Breakfasten blev till en fet Brunch istället, och det hade jag verkligen ingenting emot :D

Mami och Denny :)

Feilong, Pappa, Emmy och Mamma :)


Färskt ska det va!

Haha, ja det är väldigt vanligt i vanliga som finare resturanger i Asien att dom har stora baljor/akvarium
med fiskar och skaldjur som dom sedan har i matlagningen, för färskt ska det allt vara. Top notch!


det var alltid 3-4 servitriser runt bordet som var väldigt service minded under hela brunchen,
haha man kände sig lite bortskämd! Men maten var påväg mot oss och det var dags för nomnom :D

Små köttfyllda, spröda smördegsmumsbitar med sesam frön

En variant av räkfyllda Dim-sun/Won-ton i soya

Delikatessen DUVA! Ja, fågeln duva serverat på guldfat! 
Och detta är nog ett av det godaste (Om inte godaste) jag någonsin i hela mitt liv ätit :Q
Smaksättningen bara .. gaah *exploderar* Ett måste säger jag bara. Ett måste.

Ännu mer Dim-sun :) Trots att jag är allergisk mot skaldjur som dessa va fyllda med så slank dom ner ändå!

Bara för att jag är så dålig på att beskriva och förklara så blev det en liten sneekpeek på Google (A)

Dim-sum är en måltid som består av flera smårätter som ni ser. Lite knytkalas liknande det det är olika varianter av dim-sum med olika fyllningar och smaker som an dippas i soya och är helt underbara :'D Oftast är de ångkokta i dessa små runda bambubehållare som ger hela denna Dim-sum upplevelsen :D Mums säger jag bara!


Yes, såhär kan en helt vanlig asiatiskt brunch se ut! FET :D

Sen får vi inte glömma den klassiska runda glasskivan som man kan
snurra runt mitt på bordet för att lätt komma åt alla smårätter :)

Tillåtet att äta med fingrarna också, typ som duvan! Jaaaa, problems solved :D

Efter första omgången av mat så var vi inte riiktigt belåtna än. Mer skulle vi ha! Och här på bilden ser vi ännu en variant av dim-sum :) gah, det finns så många mer än vad ni får se på min blogg idag!

Ännu en delikatess som var.. Höns fötter. Jah. Fast inget för mig dock! Så mesig jag är :$
Men enligt Alle, som kände sg tvungen till att smaka, sa faktiskt att det var gott och det förmodligen bara var tanken som gjorde det äckligt. Men ah, någon gång kanske jag vågar ;)

Soya sallad, kind of :D Enkel smak men riktigt god!


Klassiska Baow!

Alles favorit, en goding enligt mig också men ack så mättande :O Åt mer duva istället.. = Min favorit :D

Everyone's favourite, Egg tarts! :D nom nom nom!

Round 2 or 3.. Men vi gillar't!


Tre Apor som äntligen ska få shoppa loss!

Shopping i The Golden Towers som var som ett stort köpcentrum
med hundratals små, små "marknadsstånd" med typ ALLT!

Nöjda tre små apor med kusinen Emmy som är bakom kameran :)
Här är vi utanför Fågelboet i våntan på Feilong ocg föräldrarna som tog en annan taxi




Kunde först inte tänka mig tanken att det var just där, i Fågelboet som det världskända OS va för några år sen. Den feta OS-arenan som man såg på tv världen över. Så awesome :D Grymt mycket folk o turister var det med!

Alles shoppingfynd

Dennys shoppingfynd

Sen lilla jag!

Lite skrämmande hur billigt vissa saker va!
- Vit armlös skjorta 50 kr
- Vit tunnstickad tröja 60 kr
- Leopard "Calvin Klein" trosor 5 kr
- Nagellack 5 kr/st
- Vit klocka 25 kr
- Låga marinblå Converse 40 kr (fake)
- Låga röda Converse 150 kr (äkta)

- Blommig blus ca 70 kr (Från den "dyrare" butiken Cache vi besökte kvällen innan)
- Blommig klänning ca 100 kr (Från den "dyrare" butiken Cache)
- Shorts 90 kr (Från den "dyrare" butiken Cache)

Ja, nöjda var vi men det skulle aldrig skadat med några timmar till där uppe på köpcentret :D
Eftersom tiden inte riktigt var på vår sida och vi ville hinna med så mycket så hade vi ca 2-3 på oss i det där giiigantiska köpcentret, då man får tänka på att det var 4-5 våningar att ta sig upp och ner på, och framförallt hitta det vi letade efter i allra första hand, vilket var några par Converse!
Otur som vi hade den första timman så verkade det som om alla var borta! Men sen hittade vi allt en liten hörna och passade på att inhandla totalt typ 7 par Converse, sen gick tiden till andra fynd :) Efter en hektiskt men jätterolig förmiddag var det dags att åka tillbaka till hotellet, säga hejdå till kära Emmy och Feilong och förbereda sig inför nästa äventyr med turistgruppen. Så man får verkligen tacka min kära kusin och hennes pojkvän för 2 fantastiska dagar med deras guide, tålamod och omtänksamhet och sist men inte minst sällskap! :D

 

 


Kommentarer
Postat av: Dennis

The golden towers, såååååå jäkla underbart ställe! Shoppingens mecka verkligen! Och den där dimsum brunchen, guuuuuuuuuuuuud!! Den där DUVAN, GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!! EGG tartsen, OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMGGGGGG!!!!!

2012-01-15 @ 21:34:15
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: Milla.D

@Dennis; OMG OMG OMGGGGGGGGGGGGG PÅ ALLLLLLLLLLT! GAAAAAAH ONOMNOMNOM!

2012-01-18 @ 13:50:05
URL: http://milladang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...