19 juli - HajHaj Shanghai!


"Wow, vi är definitvt i Shanghai!"

"smart" som jag var, så började jag fatta innebörden med skyskrapor... Nackspärr för den delen också.

När vi väl var framme vid den stoora skyskrapan som liknade en jättekapsylöppnare så skulle vi först åka ner till nedervåningen, få våra väskor röntgade och sen åka lite hiss upp till éntren så vi kunde ta oss upp för skysprapan och se utsikten över hela centrala Shanghai :D Fett

Den kända skyskrapan heter då Shanghai World Financial Center, och jag kan nu säga att jag varit där! :D

Denny var irriterande med kameran. Hej, jag bjuder faktiskt på dessa bilder!

Påväg mot hissen som skulle ta oss upp till den 90:e våningen av 101 (ifall jag minns rätt) Något sådant.

Fett cooooolt


Allt såg så Hightech ut. Kände mig som i en film, typ Star Trek fast ännu modernare och ännu mer Science Fiction runt omrking. Känslar i hissen var också annorlunda :o Man kände hur gravitationen ändrades, så grymt!

Då var vi framme! Och då var man 435 m ovanför mark, helt otroligt!!!
Hela skyskrapan är 492 m, och 474 m till högsta våning (eftersom man inte kan komma aaaallra längst upp)
Sjukt om man tänkte efter hur högt upp man befann sig :D Jag var så spänd!

Kändes som om jag var en jätte som stod över ett legoland som spred sig ända till horisonten. Obeskrivligt.




Skulle inte tacka nej till ett sådant boende, mhmm

Efter lite mer än 1 timma uppe på Shanghai World Financial Center var det dags att åka äändå ner igen
och sen mot ännu en destination! Man kan säga att vi jämt och ständigt var på språng mot nya ställen ;D


Mamma trodde mig inte att man var tvungen till att sätta sig ner på knä för att få med byggnaderna på bild.
SO LOOK AT THIS! Hahaha, söt mamma uppe vid hörnet :D





bussväntan

Sen var vi framme! Här är området runtomkring Lyckans Trädgård som vi skulle besöka, och innan dess
skulle vi käka också, mums, ännu mer mat




Kapsylöppnaren var högst av de alla jao! Can't believe it 


















ÅH VAD GLAD JAG BLEV NÄR JAG FICK SYN PÅ DENNA FILUR! :D
I Like Turtles, *happyface*




Så sjuuuukligt mycket FEEESK! och ja, detta får bli ett sista foto på all fisk(A)



Den här bilder får avsluta besöket på den otroligt vackra trädgården som numera är omringad av höghus osv i centrala Shanghai. Det var då en väldigt, väldigt rik gubbe som ägde detta ställe förlänge sedan som sedan ärvdes vidare till barnbarnbarnbarnbarnen som sedan inte kunde ta väl hand om det så nu är det en vacker turistplats som ger oss chansen att uppleva den "klassiska kinesiska trådgårdsmodellen"
lol, kan man ens skriva så? wellwell, ni förstår :)

Sen var det dags att ta sig till nästa ställe -->



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...