20 juli - Shopping

Nanjing road, det var vårat mål, mhm! Shopping för hela slanten hade vi bestämt oss, men först skulle vi bara hitta till det bästa stället :) Men först, svängde vi in till en liten, liten gränd bara en bit från vårt hotell för att det verkade så intressant, allt omkring oss liksom! 


I LIKE TURTLES, AND I CAN SAY IT AGAIN. AND AGAIN. AND AGAAAAAIN


Ja, det fanns lite allt möjligt där att kunna köpa! Haha rätt kul

Första tanken: "aaaaaaawwww vad söta"
Sen var det inte lika kul när jag tänkte efter på dessa små pluttinuttiga fluffbollarna. Då blev jag lite ledsen :(
Vi svängde ut ur den mystiska gränden med allt möjligt att sälja och gick vidare mot de höga byggnaderna på jakt efter bra shoppingställen!

Nu var vi på rätt väg!



3 fria dagar i Shanghai och vad gör man? Familjen och Lotta drar på shoppingturer i stora Shanghai såklart!

Alle goes typical chinese zombie

På vägen hakade det på en främling som var någon sorts av reklampojke som tog sällskap med oss och såg till att vi gick till hans butik. En liten titt kunde vi väl ta tänkte vi. Och vafan hittade vi? Bara lustiga saker.. haha

fett skumma saker som sagt jao! Skrämde upp mig själv och blev lite psykad efter att ha stirrat en stund..

Efter att ha varit i den skumma lilal butiken gick vi vidare till tunnelbanan och vågade oss på en liten resa till ett stort köpcentrum. Tack och lov att vi hittade, haha. Det första som köptes var förstås den fantastiskt goda kokosdrinken, sen var vi på shoppinghumör! Köpte två Jimmy Cho handväskor för 300 kr. Bra början jao!

Sen blev det ett antal skor och massvis med småsaker, we like. And we got hungry, så vi käkade på Ajisen Ramen som befann sig i ett annat stort och flott köpcentrum.Stället var tipsat från kusinen Dennis som var i Kina i ett halvår och fiifan vad gott! Han visste stället helt enkelt!

Glad bror framför en FET matmeny!


EN portion, dvs till EN person, bestod av:

- 1 st stor drink som var lika stor som en proteindrink som man tar när man är en aktiv gymmare
- 2 st stora skålar med två olika sorters ramen som är en japansk nudelsoppa.
- 1 st sallad med friterad fisk med dipp.

sinnessjuuuuuukt så mycket mat!

Ramen, definitvt en av mina absoluta favoriter gällande mat.


Magnifico fisko!

Hittade ett smoothiestånd några meter ifrån med gigaaantiska vindruvor. Som pingisbollar jag svär!
haha random.


Gick runt och runt, upp och ner till det inte fanns något intressant att kolla på så då var det dags att ge sig ut på Shanghais gator lite sådär på kvällskvisten :)

Försökte ta kort på Alle... Ja, coolt ändå 






Det var som om himeln öppnade sig och en änglakör tog ton när jag fick syn på detta. Guda gåva! Haha!


mer kommer :)






Kommentarer
Postat av: Dennis

Milla är aktiv igen, gillar! Och du slänger upp inläggen på dagens datum, ännu bättre! :D

Du dödade mig lite där med Ajisen Ramen........ Fuuuuu

2012-01-17 @ 16:19:46
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: Milla.D

@Dennis; Jaaa, jag tänkte why not?! Kan ju ändra datumet på inläggen sen när alla tittat :) och angående Ajisen Ramen.... PAYBACK IS A BITCH, MOHAHAHA

2012-01-18 @ 13:44:01
URL: http://milladang.blogg.se/
Postat av: Dennis

Och där dog millas uppdatering.....igen

2012-01-19 @ 14:39:53
URL: http://withyen.blogg.se/
Postat av: Milla.D

@Dennis; Gaah, jag har varit busig o inte gjort det jag ska i skolan så får göra det hemma(A) tihihi, men imon du!

2012-01-19 @ 18:55:26
URL: http://milladang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...