21 juli - Another Night In Shanghai

Efter en dag av upptäckande så var vi fortfarande nyfikna! Och nu var det kväll, alltså kan man säga att staden Shanghai byter utseende åter en gång. Och detta var vi bara så tvugna till att se! :D Samma väg ut från hotellet, följa Nanjing Road som vi tidigare hade gått och även hittat tunnelbanorna och shoppas osv osv och sen vidare till The Bund som ligger längst Kinas längsta flod. Där har man en otroligt vacker utsikt över alla kända skyskrapor som finns i Shanghai. Helt otroligt.


Jag och familjen omringade av folkmassor och neonljus! wooho! Och naae, vi var inte på en strippklubb. Som ni ser. Utan.. det finns ju annat också med en sådan beskrivning :D

gruppbild ofc! Pappa, Lotta och Mamsen :)

Och då var man framme, bara ett par steg till sen.. asså, *breathtaking*

I SEE IT, I SEE IT

runtomkring


Fann typ inga ord. Jag var mållös...


<3



en pimpad bååååt

Weheeeeey :D

Längst till vänster ser vi det kända Tv-tornet som också kalla för Pearl Tower och är världens tredje högsta torn två platser efter Shanghai World Financial Center (Byggnaden vi var i allra första dagen i Shanghai) som är världens högsta. Awesome 

<3

Mina två fina bröder och en hårboll! :D

Efter att ha gått en bit längst floden och alla dessa höga byggnader så gick vi några trappor ner under den breda gågatan och köpte chokladglass och fortsätte vårt utforskande i staden under kvällstid. Så härlig känsla var det.

ca 10 min från The Bund kom vi fram till det området vi hade varit och lunchat första dagen när vi anlände till staden. Minns dock inte namnet, pinsamt(A)




Vi gick tillbaka till den här fina trädgården som fanns i centrala Shanghai för att titta på allting fast i kvällstid.
Jävligt mycket folk och jävligt häftigt var det allt :))

Klockan kan väl ha varit runt 21.30-22.00 ifall jag minns rätt då vi blev lite fika sugna sådär på kvällskvisten.
Starbucks maybe? Hrm.... nae, vi var sugna på milkshake! DONKEN, here we come :D haha

Ser ni det gula i milkshaken? Det var MANGO i det! FYYY HELSIKE VAD GOTT. Verkligen pricken över i:et :D
Och... En cheeseburgare till det också, hehehe. "Kina mat" hörrni! Runt 10 kr för allt detta. hur?!

Den slank ner ovanligt snabbt! Märkte ocså att sugröret jag fick var tre gånger så brett också.. HEHE
Mums :D Efter en stund av vila och svalkande nere på den kinesiska donken var det dags att traska vidare.

Randombild på mitt nuvarande favorit iPhoneskal! :D
En liten sak från alla småsaker köpta dagen innan på shoppingrundan, yay

Trötta som vi var efter upptäcksfärden tog vi tunnelbanan hem bara för att det kostar runt 4 kr per person för att åka i ca 5 min i superfart till stationen precis utanför hotellet så man slipper gå i en fruktansvärd hetta mitt i natten var fett värt det! Alltid kul för den delen med :D mwihihi

wellwell, lite sömn och ny energi för den kommande dagen som även är den sista i Shanghai! gaah

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...